← Back to front page

Mestarillista myymistä

Värikästä syksyä!

Huh, meinasi tulla ensimmäinen kuukausi ilman omaa blogikirjoitusta, muita olen kyllä tässäkin kuussa sparraillut. Perustaessaan blogeja organisaatiot olettavat, että sinne tulee automaattisesti kirjoituksia, mutta valitettava totuus on, että tarvitaan joku, joka innostaa (ja potkii) muita sisällöntuottajaksi. Muuten aikani on mennyt aika pitkälti myynti- ja markkinointihommissa ja uusia juttuja toteutellessa, niistä lisää myöhemmin. Mestarimyyjä en vielä taida olla, mutta onneksi voin ottaa oppia vaikka Keskon asiantuntijoilta.

Keskon? K-Instituutti on järjestänyt jo 50 vuoden ajan Mestarimyyjäkoulutusta ja juhlavuoden kunniaksi päätettiin kerätä talteen tarinoita vuosien varrelta. Monelle opiskelu on avannut uusia ovia, osa on päätynyt kauppiasuralle ja on semifinaaleista löytynyt jopa elämänkumppaneita :). Tarinoita kerätään 24.10. asti osoitteessa www.mestarimyyjatarinani.fi, jossa tarinoita voi kommentoida ja arvostella.  Kampanjaan on linkitetty Facebook-sivu ja kokeilumielessä myös Twitter.
Ambientia on konsultoinut mm.

  1. kampanjan suunnittelussa ja toteutuksen onnistumisen varmistamisessa (prosessi, mittaaminen, seuraaminen)
  2. kampanjakonseptinrakentamisessa (visualisointi, sisältö ja esitystapa)
  3. tulosten tehostamisessa (määrä)
  4. kampanjan mitattavuuden varmistamisessa (tulokset)

Minun lisäkseni kampanjassa on meiltä mukana AD Timo Rostedt ja kehittämiskonsultti Jaakko Kankaanpää.

Mitä minä sitten käytännössä tein? Autoin valitsemaan työkaluja ja määrittämään niiden käyttötavat. Avasin palveluja ja linkitin niitä toisiinsa ja neuvoin yhteisön aktivoimisessa ja sisällöntuottamisessa. Nyt katselen ylpeänä sitä, miten hienosti kampanja on lähtenyt liikkeelle, saadut tarinat ovat todella laadukkaita ja mielenkiintoisia ja ihmiset ovat innostuneet paitsi peukuttamaan suosikkitarinoitaan myös kommentoimaan niitä ja Facebook-sivu on mukavan aktiivinen. Lukekaa vaikka Helyn tarina, hän on ollut koulutuksesa mukana alusta asti – hatunnosto täältäpäin!

Tästä kampanjasta saatuja oppeja käytetään hyväksi, kun K-ryhmässä kehitetään uusia ratkaisuja henkilöstön osaamisen kehittämiseen sosiaalisen median välinein. Jään odottamaan innolla!

Please, leave us a message and we'll contact you.
You can also contact our Service Desk by phone +358 290 010 500 or email servicedesk@ambientia.fi.