← Back to front page

DCL-konferenssi valtaa Vanajanlinnan – Tiina Front-Tammivirta kertoo

Hyvää alkusyksyä!blogiin 001

Tässä ollaan jo neljättä viikkoa töissä Ambientialla! Hyvin olen selvinnyt! Uusia haasteita astuu eteeni; esimerkiksi uusien ohjelmien käyttöä ja nyt tällä kertaa uusi blogi-kirjoitus.

Digital Competence and Learning eli DCL-Konferenssi tulee taas tänä vuonna ja se pidetään Vanajanlinnassa Hämeenlinnassa 2.-3.11.2010. Tilaisuuden järjestää Suomen eOppimiskeskus ry, jonka kanssa Ambientia tekee yhteistyötä. Ambientialla on konferenssissa oma standi ja wikikonsulttimme Juha Pihlaja pitää lisäksi yrityscase-puheenvuoron.

Koska Ambientia on mukana DCL-Konferenssissa, haluamme kertoa asiakkaillemme enemmän tästä tapahtumasta. Tiina Front-Tammivirta eOppimiskeskuksesta suostui ilomielin haastateltavakseni ja kertomaan lisää tapahtumasta.

Hei Tiina! Näin ensin voisit kertoa hieman itsestäsi. Mikä on työn kuvasi?

Toimin kehityspäällikkönä Suomen eOppimiskeskuksessa ja  päätehtäväni on AVO (Avoimet verkostot oppimiseen)-hankkeen koordinointi. Osallistun myös yhdistyksen muun toiminnan toteuttamiseen. Tällä hetkellä DCL-konferenssin järjestäminen vie eniten aikaani.

Mikä on roolisi tapahtuman järjestelyissä?

Vastaan konferenssin sisällöstä, puheenvuorojen sopimisesta, aikatauluista ja kaikkiaan kokonaisuuden toteuttamisesta.

Voitko kertoa jotakin muuta itsestäsi?

Asun Tampereella ja teen työtä osittain myös sieltä käsin. Hajallaan olevan verkoston yhteydenpito ja kommunikointi tapahtuu pääosin verkkofoorumeilla ja etäkokousten kautta. AVO-verkoston kanssa olemmekin ottaneet käyttöön verkon välineet ja palvelut laajasti, jolloin toimimme myös itse niillä välineillä, joita opetamme muille!

Muutamia kysymyksiä itse konferenssista. Kenelle DCL on suunnattu?

Konferenssi on suunnattu yritysten ja organisaatioiden henkilöstön kehittämisestä ja koulutuksesta vastaaville, tietohallinnosta vastaaville sekä kaikille tietotyön ammattilaisille. Tänä vuonna erityisenä kohderyhmänä on matkailualan toimijat; uutena yhteistyökumppaninamme on tällä kertaa Matkailun ja elämystuotannon OSKE-ohjelma, jonka kanssa tuotamme keskiviikkopäivään oman eTourism-teemasession.

Koska pidettiin ensimmäinen DCL-konferenssi ja kuinka monta kävijää odotatte tälle vuodelle?

Ensimmäinen DCL-konferenssi järjestettiin marraskuussa 2007 ja silloin paikkana oli Verkatehdas. Tälle vuodelle odotetaan 150-180 osallistujaa. Parina viime vuonna osallistujia on ollut reilut 150 henkilöä, ensimmäisissä konferensseissa osallistujia oli hiukan vähemmän.

Kuinka monta yhteistyökumppania on mukana tilaisuudessa?

Parikymmentä yritystä ja organisaatiota sekä AVO-hankkeen laaja toimijaverkosto.

Miksi konferenssi pidetään juuri Vanajanlinnassa?

Siellä on upeat, arjesta irrottavat puitteet sekä kaunis, perinteikäs ja rauhallinen ympäristö. Vanajanlinna on myös juuri sopivan kokoinen tiloiltaan tämän kokoiselle tapahtumalle ja siellä on riittävästi erilaisia tiloja käytettävissä. Majoitus järjestyy saman katon alla, mikä sekin on tärkeää, koska suurin osa konferenssin osallistujista yöpyy. Herkulliset, näyttävät ja elegantisti katetut buffet-pöydät antavat oman lisänsä 2-päiväiselle elämykselle.

Kerro hieman Suomen eOppimiskeskuksesta?

Suomen eOppimiskeskus ry, on valtakunnallinen yhdistys, joka edistää verkko-opetuksen ja digitaalisten opetustoteutusten käyttöä, tutkimusta ja kehittämistyötä yrityksissä, oppilaitoksissa ja muissa organisaatioissa. Järjestämme DCL:n lisäksi mm. jäsenistölle tarkoitettuja sekä avoimia foorumeja ja webinaareja, eEemeli-kilpailun sekä julkaisemme SeOppi-lehteä. Toimimme Teknologiakeskus Innoparkin tiloissa Hämeenlinnan Visamäessä.

Näin lopuksi mitä muuta haluaisit kertoa Ambientian blogin lukijoille?

Tule kuulemaan ja keskustelemaan verkkovoiman mahdollisuuksista ja yhteisöllisistä työvälineistä sekä ottamaan parhaat palat omaan työkalupakkiisi 2.-3.11. Vanajanlinnaan! Early bird hinta on voimassa 11.10. saakka.

Kiitoksia, Tiina, haastattelusta!

DCL-Konferenssin ohjelmaan voit tutustua osoitteessa: http://www.eoppimiskeskus.fi/fi/ohjelma

Please, leave us a message and we'll contact you.
You can also contact our Service Desk by phone +358 290 010 500 or email servicedesk@ambientia.fi.