← Back to front page

Mihin tämä aika katoaa?

Helena Mäkelä

Kohta viisi viikkoa olen kahlannut Kirsin opastuksessa Ambientian markkinointi- ja viestintä-prosessin kiemuroita. Ja niitä on paljon! Olenkohan nyt puolet niistä omaksunut? Olen tutustunut hienosti tätä kautta koko yrityksen toimintaan. Ambientialla on kattava verkkopalvelun sivut, joihin paneutumalla löydän aina jotain uutta. Olen myös perehtynyt Palvelutehtävässä toimiminen -moduulini mukaisesti Ambientian liiketoimintaprosessiin ja sidosryhmiin käyttäen apunani erilaisia työvälineohjelmia sekä laatinut organisaatiokaavion.

Käytän markkinointi- ja viestintäprosessiin kuuluvia viestintäohjelmia sekä sosiaalisen median virtuaalisia työkaluja liiketoiminnan tehostajana (Skype, Facebook, Tthunderbird).

Joitakin asiakas- ja yritystietoja olen päivittänyt tietokantaan PlanMill-järjestelmään. Asiakkaat, jotka ilmoittautuvat esim. johonkin teema-aamuun, päivitän Confluenseen ja lähetän sähköpostitse viestin huomioimisesta. Muutama asiakascase on tehty ja saatu verkkoon näkyviin ja olen saanut kommunikoida asiakkaiden kanssa sekä tehdä pieniä tarjoilutilauksia sähköpostitse.

Verkkopalvelun ruotsinkieliset sivut olemme Kirsin kanssa yhteistyössä saaneet mukavasti päivitettyä ajan tasalle Content Managerilla. Olen saanut harjoitella Apsiksen käyttöä ja tehdä uutiskirjeitä.

Esimerkkinä vuosittaisesta markkinointisuunnitelmasta tulostin vuoden 2010 suunnitelman ja olen itse tehnyt websivuja apunani käyttäen InDesingnilla esittelyn Ambientiasta. Siinä yleisten asioiden lisäksi esittelen esim. arvot, tuotteet ja yhteistyökumppanit.

Oma-aloitteisesti tein Power Point-esityksen, miten yrityksen yleensä on hyvä varautua ongelmatilanteisiin (reklaamaatiot. verkkoviat). Ambientiassahan nämä asiat ovat hienosti hallinnassa asiakaspalvelulla ja vikapäivystyksellä.

Siis tämän Palvelutehtävässä toimimisen harjoittelupätkän tutkintopäivä lähestyy uhkaavasti ja se alkaa tutua perhosina vatsan pohjalla.

Maanantaina 7.3. olisi tarkoitus siirtyä Olli Herrasen oppiin ylläpitoryhmään ja aloittaa Järjestelmän hankinta ja käyttöönotto –moduulijakso. Tarkoituksena on saada tehdä laitteiden ja ohjelmistojen hankintaprosessiin liittyviä tehtäviä, asentaa työasemaan tarvittavat käyttöjärjestelmät, oheislaitteet ja perusohjelmat. Vielä kun oppisin konfiguroimaan työaseman laitteet ja ohjelmant toimivaksi kokonaisuudeksi, kytkemään työaseman verkkoon ja testaamaan sen toimivuuden. Tästä moduulista teen jälleen paljon dokumentointia.

Vähän haikeata on jättää tämä Kirsi, kun töitä olisi enemmän kuin riittävästi, mutta opintosuunnitelmallani on nyt suurempi suu kuin minulla.

Please, leave us a message and we'll contact you.
You can also contact our Service Desk by phone +358 290 010 500 or email servicedesk@ambientia.fi.